hero-bannerbanner-mobile-min (1)

Meedia ja reklaam

Tundide arv ja kestus
Kolm 35-tunnist kursust.

Õppeaine sisu lühikirjeldus
Meedia kursustel antakse põhjalik ülevaade meedia, kommunikatsiooni ja filmikunsti maailmast, arendades samal ajal praktilisi oskusi ja kriitilist mõtlemist. Õpilased õpivad tundma meediat kui ühiskondliku suhtluse, info ja mõjutamise vahendit ning saavad ise kätt proovida erinevate meediatekstide loomisel. Õppetöö jooksul valmivad praktilised tööd, mis arendavad nii iseseisvat mõtlemist kui ka loomingulist koostööd, valmistades õpilasi ette edasiseks õppeks või tööks meedia, kommunikatsiooni ja loovtööstuse valdkonnas. 

1. kursus

  • Kommunikatsiooni mõistmise alused.
  • Meedia ja massikommunikatsioon.
  • Trükimeedia ajalugu.
  • Meedias orienteerumine ja informeerituse arendamine.
  • Meedia kriitiline analüüsimine.
  • Meediatekstide loomine ja kirjutamine.
  • Meediatekstide sisulise tähenduse mõistmine.
  • Kirjaliku ja suulise eneseväljendusoskuse arendamine.
  • Meedia kui reklaami ja manipulatsiooni vahend.
  • Privaatse ja avaliku elu vahekord.
  • Meediaga suhtlemine.
  • Raadio ja televisiooni ajalugu.
  • Raadio ja TV saadete eripära ja formaadid.
  • Digitaalne meedia.
  • Sotsiaalmeedia.
  • Faktilise ja virtuaalmaailma eristamine.
  • Õigest ja eetilisest arusaamine.
  • Digitaalsete meediavahendite kasutamine/ praktiline töö.
  • Dokumentaalfilm.

2. kursus

  • Ülevaade filmiajaloost maailmas kuni II maailmasõjani.
  • Ülevaade filmiajaloost Eestis.
  • Tuntuimad Eesti filmirežissöörid ja nende looming.
  • Filmikeele ABC.
  • Erinevad AV-teoste formaadid. 
  • Oma muusikavideo ettevalmistamine ja tegemine/ praktiline töö.
  • Virtuaal- ja liitreaalsus.

3. kursus

  • Filmikunsti seos teiste kunstiliikidega.
  • Filmižanrid ja nende eripärad.
  • Intrigeerivad filmirežissöörid USAs.
  • Tuntud ja teedrajavad filmirežissöörid Euroopas.
  • Filmianalüüs – filmipoeetika ja –esteetika.
  • Filmi loominguline meeskond ja valmimiskäik.
  • Harjutused kaameraga.
  • Lõputööprojekt (kirjanduseteose ühe peatüki ekraniseering).
  • Filmifestivali projekt

Tundide arv ja kestus:
Maht 52 akad tundi, millest 33 on auditoorne töö ning 19 iseseisev töö
Õppetöö toimub Tallinna Majanduskoolis.

Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursuse eesmärgiks on kujundada eeldused praktilise reklaamitegevuse erinevate tahkude mõistmiseks.
Reklaam on muutunud sellel sajandil märkimisväärselt mitmekesisemaks. Kasutusele on tulnud nii uusi tehnoloogiaid kui sõnumi levitamise võtteid. Kursusel vaatame läbi, kuidas reklaamsõnumeid luua ning milliste võtetega neid levitada.

Teemad:

  1. Mis on reklaam ja kuidas see töötab
  2. Reklaami mõjumehhanism, reklaamipsühholoogia
  3. Reklaami suunamine, sihtgrupid ja nende määramine
  4. Reklaami loo ehitamine
  5. Reklaamsõnumi koostamine nii tekstiliselt kui visuaalselt
  6. Reklaamikampaania planeerimine