Tallinna Järveotsa Gümnaasium

Järveotsa tee 31, Tallinn 13520

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
õppesuunad
Home Õppesuunad

Reaal-meedia õppesuund

Trüki

Süvendatult õpitakse matemaatikat, füüsikat ja keemiat.

Õppesuuna valikained:

FILMIKUNSTI AJALUGU

Tundide arv ja kestus
Kaks 35-tunnist kursust 10. klassis

Õppeaine sisu lühikirjeldus:

  • Ülevaade filmiajaloost maailmas kuni II maailmasõjani
  • Ülevaade filmiajaloost Eestis
  • Tuntuimad Eesti filmirežissöörid ja nende looming
  • Muusikavideod
  • Oma muusikavideo ettevalmistamine ja tegemine/ praktiline töö
  • Filmižanrid ja nende eripärad
  • Intrigeerivad filmirežissöörid USAs
  • Tuntud ja teedrajavad filmirežissöörid Euroopas
  • Praktiliste oskuste omandamine tööks videokaameraga


MEEDIAÕPETUS

Tundide arv ja kestus
Neli 35-tunnist kursust 11. ja 12. klassi

Õppeaine sisu lühikirjeldus

  • Kommunikatsiooni mõistmise alused
  • Meedia ja massikommunikatsioon
  • Trükimeedia ajalugu
  • Meedias orienteerumine ja informeerituse arendamine
  • Meedia kriitiline analüüsimine
  • Meediatekstide loomine ja kirjutamine
  • Meediatekstide sisulise tähenduse mõistmine
  • Kirjaliku ja suulise eneseväljendusoskuse arendamine
  • Meedia kui reklaami ja manipulatsiooni vahend
  • Privaatse ja avaliku elu vahekord
  • Meediaga suhtlemine
  • Raadio ja televisiooni ajalugu
  • Raadio ja TV saadete eripära ja formaadid
  • Digitaalne meedia
  • Sotsiaalmeedia
  • Faktilise ja virtuaalmaailma eristamine
  • Õigest ja eetilisest arusaamine
  • Digitaalsete meediavahendite kasutamine/ praktiline töö
  • Dokumentaalfilm


JOONESTAMINE

Tundide arv ja kestus
Üks 35-tunnine kursus 11. ja 12. klassis

Õppeaine sisu lühikirjeldus


Joonestamine on tehnilist kirjaoskust arendav reaalaine. Õigesti koostatud joonise abil on võimalik üheselt väljendada oma tehnilisi ideid. 3D modelleerimine võimaldab saada kiire ettekujutuse oma idee ruumilisest kujust ning sellega saab kriitiliselt testida algse idee teostatavust.

11. klass

  • Joonestamise põhimõisted
  • Tehnilise kirjaoskuse arendamine
  • Ruumiline mõtlemine
12. klass
  • Arvutijoonestamine programmiga Solid Edge (2D joonestamine, 3D modelleerimine)

 

RAKENDUSBIOLOOGIA

Tundide arv ja kestus
üks 35- tunnine kursus 12. klassis

Õppeaine sisu lühikirjeldus

Rakendusbioloogia õppimise eesmärk  on parendada õpilaste looduteaduslikku ja tehnoloogiaalast kirjaoskust, tekitada õpilastes ettekujutus bioloogia praktilistest väljunditest, tulevikusuundumustest ning nendega seotud rakendustest ja elukutsetest.  Kursuse läbimisel omandatakse igapäevaelu probleemide lahendamise ja kompetentsete otsuste tegemise oskused, mis suurendavad õpilaste toimetulekut looduslikus ja sotsiaalses keskkonnas.

Teemad:
1. Rakendusbioloogia suunad
2. Geenitehnoloogia
Õpilastel on võimalus osaleda koostöös TTÜ- ga geenitehnoloogia praktikumides.

 

ELU KEEMIA

Tundide arv ja kestus
üks 35- tunnine kursus 11. klassis

Õppeaine sisu lühikirjeldus

Elu keemia valikkursus võimaldab õpilastel eluslooduses kulgevate keemiliste protsesside seaduspärasusi sügavamalt mõista, selgitada ja prognoosida. Taotletakse õpilaste keemiaalase ja üldise loodusteadusliku maailmapildi avardumist ning luuakse tugev alus edasiseks haridustee jätkamiseks loodusteadustega seotud erialadel.

Teemad:
1. Isomeeria. Biomolekulid
2. Ensüümkatalüüs. Metabolismi skeemid
3. Ainevahetuse energeetika. Elu füüsikaline keemia
4. Keemiline info looduses

 

LOODUSTEADUSED, TEHNOLOOGIA JA ÜHISKOND

Tundide arv ja kestus
üks 35- tunnine kursus 12. klassis

Õppeaine sisu lühikirjeldus

Kursus on üles ehitatud õpilastele oluliste probleemide lahendamisele, mille vältel tehakse põhjendatud ja asjatundlikke otsuseid, arvestades loodusteaduslikke, tehnoloogilisi, majanduslikke, sotsiaalseid ja eetilisi mõõtmeid. Lahutamatu osa on eksperimentaalsed tööd, mis modelleerivad nii reaalelu situatsioone kui on suunatud ka uute loodusteaduslike teadmiste omandamisele.

Moodulid:
1. Kliimamuutused: milline on Eesti tulevik?
2. Osooniaugud ja ultraviolettkiirgus: kas risk elule?
3. Toidulisandid: kas poolt või vastu?
4. Materjalid, mida kasutame olmes: kas teeme põhjendatud valikuid?
5.  Alternatiivsed energiaallikad: kas biodiisel on lahendus?
6. Kaalu langetavad preparaadid: kas farmaatsiatööstus teenib inimeste huve?
7. Liiklusõnnetused: kas libisemine, valesti valitud kiirus, joobes juhtimine või tehnoloogilised vead?
8. Mürgised kemikaalid meie ümber: kui suur on risk? 
9. Alkomeeter, rasvamõõtur, vererõhu- ja pulsimõõtjad jne: kellele ja miks, tõde ja risk. 
10. Paberitööstus: kas see on probleem ka Eestis?
Moodulite sisu uuendatakse pidevalt tänapäeva teaduse ja tehnoloogia arengu ning teadmistepõhise ühiskonna vajaduste järgi ning koostöös õpetajate ja teadlastega koostatakse uusi mooduleid.

Viimati uuendatud Reede, 20.Mai.2016 08:40  

Külalised

Meil on lehel 26 külalist online